Jaar: 2023
Thriantha DS 4 wint de Beker
Afgelopen zaterdag werd in Hoogeveen de Bekerfinale gespeeld: AFC DS 1 – Thriantha DS 4. De meiden van Thriantha werden ondersteund door supporters uit Schoonebeek, die per bus waren meegereisd. Het werd uiteindelijk 3-0 voor onze meiden. De setstanden waren duidelijk: 21-25, 12-25 en 15-25. Hiermee behaalden de meiden de dubbel. Ze waren al eerder kampioen geworden van hun klasse. Ook vanaf de kant hartelijke felicitaties.


OPGAVE REUNIE THRIANTHA

Aanvullend op alle festiviteiten rondom het 50jarig jubileum, wordt op zaterdag 6 mei van 14.00 tot 18.00 uur een reünie georganiseerd voor (oud) leden, trainers e.d. Deze reünie vindt plaats in onze thuisbasis (Sporthal De Kampen in Schoonebeek) Onder het genot van een drankje en een hapje kan men rustig bijpraten over de tijd, die je samen met anderen bij Thriantha hebt beleefd. Om een idee te krijgen hoeveel mensen er komen, is het van belang, dat je je van tevoren aanmeldt.
Dit kan via het emailadres: thriantha.reunie50@gmail.com of via Whattsapp: 0637657155
Graag onder vermelding van: Naam, aantal personen, in welke periode je lid was, in welke teams je hebt gespeeld.
Mocht je nog foto’s uit deze periode hebben, breng deze dan mee. We zijn nog steeds op zoek naar foto’s uit de 50 jaar Thriantha, maar vooral uit de tijd, dat de foto’s nog eerst ontwikkeld moesten worden.
Eventuele vragen of opmerkingen kunnen ook langs deze weg worden gesteld.
Dit bericht graag zoveel mogelijk delen.
Kampioenswedstrijd Thriantha Ds 2
Avond-/nachtvolleybal 12 mei a.s.
In het kader van de festiviteiten rondom het 50 jarig jubileum van Thriantha wordt op 12 mei het avond-/nachtvolleybal gehouden. Er wordt deze avond een sponsoractie gehouden: ELK PUNT VOOR STICHTING ISABELLE.
Het evenement begint ’s avonds om 20.00 en duurt tot 02.00 uur.
Voor de mini’s betekent dit dat zij een ouder-/kind toernooi gaan spelen. Elk kind speelt samen met zijn/haar ouder het niveau wat normaliter in de competitie ook wordt gespeeld. De wedstrijden duren 10 minuten.
Van 20.00 – 21.00 uur starten de kinderen van N2 en N3. spelen met hun ouders van 20:00-Van 21.00 – 21:00 uur zijn de kinderen van N4 en N5 aan de beurt.
De ABC jeugd en de senioren spelen The King of Court. Dit gebeurt in viertallen, dus 4 tegen 4. Van 22.15 tot 23.45 uur spelen de B- en C- jeugd hun toernooi en van 00.00 – 02.00 uur spelen de A-jeugd en de senioren. De wedstrijden duren 15 minuten.
De sponsoractie houdt in, dat elk gescoord punt die avond zal worden gesponsord. De spelers zelf moeten sponsoren zoeken. Ook is het mogelijk om een vast bedrag te doneren. De opbrengst is bestemd voor stichting Isabelle.
Wij zijn Hellen en Toby Klingenberg. Wij zijn de trotse ouders van Isabelle Klingenberg (8). Isabelle is overleden op 23 februari 2021 door een verkeersongeval. In de periode na het ongeval zijn wij door heel veel mensen om ons heen heel goed opgevangen en ondersteund. Hierdoor is er een verbondenheid ontstaan die we graag willen doorzette, het dorp en de wijde omgeving met elkaar verbinden. Door met onze stichting Isabelle bezig te zijn en de ideeën en idealen van Isabelle levendig te houden, hebben we het gevoel dat ze dichter bij ons is. Onze stichting houdt zich bezig met dierenwelzijn, milieu en verkeersveiligheid, dit laatste is door ons toegevoegd. Wij zijn begonnen met het eerste project: Familieboerderij Isabelle. Als non-profit organisatie zijn we afhankelijk van donaties en vrijwilligers, daarom is deze sponsoractie van harte welkom en zijn we erg dankbaar voor iedere bijdrage.
Hellen en Toby Klingenberg
Thriantha 50 jaar – Reunie
Naast de festiviteiten rondom het 50 jarig jubileum van Thriantha op 12 en 13 mei wordt er ook nog een reünie georganiseerd voor (oud) leden en (oud) trainers en (oud) bestuursleden. Deze reunie wordt georganiseerd op ZATERDAG 6 MEI a.s. van 14.00 tot 18.00 uur in sporthal DE KAMPEN in Schoonebeek. Noteer deze datum alvast in je agenda en zegt het voort. Nader bericht volgt.
Thriantha 50 jaar – Uitnodiging
Debbie’s update
Begin februari werden we binnen de vereniging opgeschrikt door het bericht, dat Debbie Ligtenberg, speelster en trainster bij Thriantha met spoed moest worden opgenomen in het UMCG. Lab uitslagen van haar bloedprikken wezen op Leukemie. De test wijst gelukkig uit, dat de behandeling gericht gaat zijn op genezing. Debbie moet wel in het ziekenhuis blijven voor haar behandeling. Vanuit de vereniging kwamen veel reacties in de vorm van kaarten appjes en dergelijke. Afgelopen donderdagochtend kreeg Debbie een beenmergpunctie. De waardes werden beter. Hierdoor werd ’s middags nog een andere punctie gedaan en kwam het bericht, dat zij naar huis mocht. Afgelopen donderdagavond kwam zij dus thuis, met een karrevracht aan medicatie. Het vervolg is, dat zij nu een aantal keren per week naar het UMCG moet voor verdere poliklinische behandeling. En dan uiteindelijk een stamceltransplantatie. Er is nog een lange weg te gaan. Maar het begin is er. Vanaf deze plaats wens ik Debbie en Lia en de kinderen heel sterkte de komende tijd en dat we haar maar weer gauw in de sporthal mogen verwelkomen. Mocht je een kaartje of i.d. willen sturen ter ondersteuning kan dit natuurlijk altijd. Het huisadres van Debbie is: Kooikerlaan 7, 7761AW Schoonebeek.
Verplaatsen van wedstrijden, zowel UIT als THUIS doen we niet meer!!!!!!!!
Het is jullie vast ook niet onopgemerkt gebleven dat er heel veel verzoeken worden gedaan tot verplaatsen van zowel uit- als thuiswedstrijden. Ik heb vanmorgen een hele poos gebeld met de Nevobo en me voor laten lichten wat te doen. Er zitten namelijk wel degelijk consequenties aan het geheel! Ik ben er heel veel mee bezig geweest, zowel in het systeem als met bellen, appen en mailen met verenigingen, dat moet stoppen!!
Na corona is iedereen er makkelijker in geworden en het lukt ons en de Nevobo nog niet goed om daar goede lijnen in te trekken. Ook de Nevobo gaat nu aan de teugels trekken en sancties opleggen. Daarom zijn wij als bestuur tot het volgende besluit gekomen:
Alle verzoeken van tegenstanders om uit- of thuiswedstrijden te verplaatsen worden door ons afgewezen. Daarnaast wordt vanuit onszelf ook geen verzoek meer gedaan naar tegenstanders om wedstrijden te verplaatsen voor zowel thuis- als uitwedstrijden.
Ik zou het fijn vinden dat wanneer een tegenstander jou als aanvoerder appt of belt, je die persoon doorstuurt naar zijn wedstrijdsecretaris zodat hij/zij een verzoek kan indienen in Nevobo. Via de officiële weg dus. Dan kan ik via de officiële weg het verzoek afwijzen.
Ter informatie voor jullie hoe het werkt wanneer er een wedstrijdwijziging binnenkomt. Vanaf nu wijs ik ALLE verzoeken die komen per direct af.
- Na een afwijzing, dit ziet zowel de Nevobo als de tegenstander, hebben zij een keuze om nog contact met mij op te nemen of er echt niet iets geregeld kan worden. Ik zal hierbij dezelfde boodschap geven als dat ik in het systeem gedaan heb. Afwijzen dus.
- Wanneer een team toch laat weten, na afwijzing, om niet te komen, krijgen zij 5 punten in mindering en een boete. Ze moeten bovendien zelf Nevobo op de hoogte brengen dat ze niet komen. Wij hoeven hierin verder niets te doen, behalve het team, fluiter en teller op de hoogte brengen als het een eigen thuiswedstrijd betreft.
- Wanneer een team, na afwijzing, besluit niet te komen en ons en Nevobo niet op de hoogte brengt, krijgen zij 10 punten in mindering en een boete.
- Wanneer besloten wordt een wedstrijd, bij uiterste nood, toch te verplaatsen moet voor aanvang van de wedstrijd een nieuwe datum in het systeem staan.
- Ik krijg wel eens de vraag: 4-0 winst voor ons? Die vlieger gaat niet op want dan kan het gebeuren dat teams onderling, die goed met elkaar kunnen, elkaar punten geven door de wedstrijd af te zeggen en heb je competitievervalsing
- Een wedstrijd dat niet gespeeld is omdat tegenstander met of zonder medeweten niet is gekomen moet alsnog gespeeld worden en zal dan door mij opnieuw ingepland worden.
Alvast bedankt voor jullie medewerking en op naar het laatste gedeelte van het seizoen zonder verplaatsingen. Mede hierdoor hoop ik dat we maart en april nog volle thuisrondes hebben.
Namens het bestuur,
Bestuursinformatie
Inmiddels draait alles weer in 2023, het jaar waarin alles in het teken zal staan van het 50-jarig bestaan van vv Thriantha. Op 1 januari hebben we hiervoor al de eerste aanzet gegeven door middel van een gezamenlijke lunch, lunch verzorgt door Hellen en Mariska van dames 4 en alle brood geleverd door lid en echte bakker Eise. Hierover hebben we veel positieve reacties gekregen, ondanks dat het op nieuwjaarsdag was, was het goed georganiseerd, het was lekker en het was bovenal erg gezellig!!
De dag voor oud en nieuw is een Glow in the Dark volleybaltoernooi georganiseerd, de mini’s waren eerst aan de beurt, in een werkelijk fantastisch omgebouwde sporthal vond dit spektakel plaats. De mini’s werden na tijd getrakteerd om patat met een frikandel of kroket en daarna was het de beurt aan de senioren, ook dat was superleuk en gezellig!
Afgelopen week zijn de meesten van ons weer naar hun werk of naar school gegaan en zijn ook de trainingen weer gestart, en ja, komend weekend staan de eerst competitiewedstrijden gepland.
Voor de kerstdagen zijn al de eerste teams van het seizoen 2022 – 2023 kampioen geworden. Gefeliciteerd. Op zaterdag 21 januari willen we de kampioen gaan huldigen, die rond 16.45 uur zal plaats vinden in de sporthal.
Inmiddels zijn we gestart met de voorbereidingen voor de komende evenementen i.v.m. het jubileumjaar. Deze data om alvast te noteren zijn:
12 & 13 mei jubileumweekend
8 & 9 juli beachvolleybaltoernooi
30 september het jaren ’70 feest.
Dit jaar willen we een nieuw tenue gaan ontwerpen, de kleuren van Thriantha zijn groen en blijven groen. Verder staat alles open. Een leuke spannende ontwikkeling.
We zijn met in gesprek me de plaatselijke oudheidkundige stichting DE SPIKER. Samen met hen willen we onze archieven die nu nog allemaal in kratten zijn opgeslagen gaan digitaliseren, en ook zelfs in het gemeentearchief gaan brengen. Voor de nieuwsgierigen onder ons kijk maar eens op: Hier kom jij weg: https://www.hierkomjijweg.nl/
Ook zijn we met De SPIKER bezig om nog dit jaar een eigen tentoonstelling te hebben in hun gebouw. Dat zou natuurlijk helemaal prachtig zijn als dat zou gaan lukken.
Voor bovenstaande activiteiten zijn we natuurlijk mensen nodig, vele handen maken licht werk, wie wil er naast de mensen die zich al hebben opgegeven nog meer helpen bij 1 of meerdere van bovenstaande activiteiten??
Voor nu wensen we iedereen succes met de trainingen en wedstrijden!
Het bestuur





